O viata de om… intre cer si pamant

Chec cu faina integrala July 27, 2013

Continuam experimentele culinare cu noutati din etapa “Consolidare”. Am ales de aceasta data sa fac un chec cu faina de grau integrala, ca alternativa la portia de paine permisa. Rezultatul este fantastic. Dupa atatea gateli cu variante de blat din tarate de ovaz, iata o consistenta adevarata de paine, chec, pandispan tare, etc. Inspiratia si ajutorul mi-au venit de la JamilaCuisine.

Portia este pentru 4 zile sau 4 persoane incepand din consolidare! Nu contine tarate de ovaz! Nu contine tolerate! Contine ulei!

2013-07-22 08.22.462013-07-22 08.22.55

________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente:

- 5 oua

- 200 gr faina de grau integrala (7 Spice – Grau Intreg am folosit eu)

- indulcitor pudra dupa gust (eu am pus 4-5 linguri de Clio dar trebuia mai mult, nu mi-a iesit dulce decat foarte putin)

- 1 lingurita de praf de copt

- 1 lingurita cacao (eu doar atat am mai avut in casa)

- 4 lingurite de ulei (in limita linguritei permise/zi)

- esenta vanilie

Preparare:

Am cantarit 200 gr faina de grau integrala si am amestecat-o cu praful de copt, am dizolvat lingurita de cacao intr-o ceasca micuta cu o lingura de apa calda apoi am separat albusurile de galbenusuri si am amestecat galbenusurile cu 4 lingurite de ulei de masline lasand toate mixturile in asteptare. Intre timp am batut spuma tare albusurile cu indulcitorul praf iar cand a fost suficient de tare spuma, am renuntat la mixer si am luat o spatula mare de silicon pentru a incorpora pe rand amestecul de galbenusuri cu ulei si prafurile (faina + praful de copt). Mie mi s-a cam lasat albusul, mi s-au parut cam multe prafuri pentru compozitia lichida convinsa fiind ca va fi un esec checul. Spre surprinderea mea, rezultatul final a fost unul reusit. Revenind la reteta, am incorporat cu chiu cu vai prafurile in compozitia de oua, am luat cateva linguri de compozitie separat si am amestecat cu cacaoa dizolvata, am turnat compozitia alba intr-o tava de chec (eu am folosit tava de silicon pusa la randul ei intr-una metalica) iar deasupra am turnat compozitia cu cacao. Am trecut spatula de silicon pe alocuri prin chec pentru a amesteca putin cele doua culori. Am dat tava la cuptor la foc mediu spre mic si am lasat la cuptor. Urmariti cresterea checului iar cand considerati ca se apropie de coacere, faceti testul cu scobitoarea. Dupa ce s-a copt, am oprit cuptorul si am lasat checul de seara pana dimineata sa se raceasca. Nu se lasa, nu iese umed (mai mult decat un chec normal), iar rece poate fi taiat foarte usor fara sa se faramiteze.

Rezultatul este un chec  consistent, fara textura aceea pufoasa de pandispan ci cu “greutatea” si consistenta specifica acelor checuri putin umede care m-au marcat pe mine de-a lungul timpului :)). Pentru variatiuni, pot fi folositi samburi de diferite feluri (nuci, alune, migdale, caju, fistic, floarea soarelui, dovleac, etc) fie in amestec fie prasarati deasupra situatie in care tinem cont de eliminarea portiei de branza tare sau peanut butter permise in consolidare. Bineinteles ca reteta poate fi adaptata ca reteta de paine eliminand indulcitorul si cacaoa. Cred ca painea de genul asta pusa in prajitorul de paine sau in aparatul de sandviciuri va avea o savoare deosebita. Sa-mi spuneti daca e asa cand o testati, eu n-am nici de unul momentan :D!

Sa va fie de bine!

 

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,601 other followers