O viata de om… intre cer si pamant

Ce sens are sa ai ultimul cuvant, daca acesta este gresit!? October 25, 2009

Filed under: De suflet — mercuryanna @ 4:31 pm
Tags: , , , , ,

Ma zbat de foarte mult timp intre dorinta insconstienta de a avea ultimul cuvant intr-o discutie. Spun inconstienta, pentru ca nu tin cu tot dinadinsul sa am ultimul cuvant, dar constructia mea ereditara imi da un imbold ori de cate ori are ocazia.

Am ocazia zi de zi sa experimentez lucruri noi, sa invat lucruri noi si sa observ caractere deosebite. Cu timpul, din vorba in vorba, din discutie in discutie, de la om la om, am observat ca nu sunt singura persoana care intampina aceasta problema; nu ca as fi crezut ca sunt unica din punctul asta de vedere. Sunt eu unica, dar asta prin natura mea, la fel ca fiecare om. E mult mai usor sa observi defectele altora decat pe ale tale proprii, insa atunci cand reusesti sa iti identifici defectele personale cu ale altor persoane, “vindecarea” pare mai accesibila, pentru ca unei terte persoane ii poti condamna atitudinea sau deciziile mult mai usor, asa suntem facuti. Cand realizezi ca tu faci aceeasi greseala ca si persoana respectiva, e important sa te mai intrebi o data daca este intr-adevar o greseala sau nu. Daca raspunsul este pozitiv, nu-ti ramane decat sa “lucrezi” la diminuarea efectelor pe care atitudinea ta le are asupra celorlalti. Ca sa faci asta trebuie sa inveti sa-ti temperezi reactiile, sa te gandesti la persoanele care care fac aceleasi greseli si la parerea ta despre ele, sa ai o atitudine pozitiva si sa inveti sa accepti cu usurinta parerea altcuiva.

De curand, am inceput sa invat cum stau lucrurile. Degeaba ai ultimul cuvant daca aceste este gresit.

 

Leave a Reply

