O viata de om… intre cer si pamant

Trecut-au ani… January 6, 2010

Filed under: Pasiuni vechi si noi — mercuryanna @ 4:15 pm
Tags: , , , , , , ,

In copilaria-mi destul de indepartata, aveam o bunica pasionata de lucrul de mana… o bunica ce-a stiut sa trasmita aceasta dragoste de “arta casnica” pana si mie, o veritabila furtuna prin casa la acea vreme.

Imi placea adesea sa stau langa ea si sa “innod ate”, cum obisnuiesc eu sa spun. Cred ca pot recunoaste fara urma de rusine ca nu am fost capabila la vremea respectiva sa finalizez prea multe proiecte la acest capitol. Energia si nerabdarea de a sta locului, ma facea mereu sa abandonez lucrurile incepute, iar de-a lungul anilor, scumpa mea bunica si-a luat gandul ca as putea duce la bun sfarsit un obiect de imbracaminte tricotat sau crosetat, ori un goblen.

Sunt o perfectionista… Lucrul asta e unul dureros in contextul in care nu pot face ceva perfect, asa cum nimeni n-o sa reuseasca vreodata sa atinga perfectiunea in orice domeniu. “Perfect” este un cuvant abstract, inventat pentru ca noi sa tindem spre ceva… spre un “ceva” mai bun, mai frumos, mai complet. Aspiratia spre perfectiune ne poate ridica sau ne poate distruge. Eu am ales prima cale, cel putin asa imi place sa cred. In timp, am invatat sa accept ca un lucru facut de mine, un lucru in care pun pasiune, va iesi cu siguranta bine. Nu va fi perfect, dar va fi mai bun decat unul facut de altcineva, pentru ca poarta in el o parte din mine, o parte din sufletul meu, o parte din daruirea cu care l-am conceput.

Sunt un amestec ciudat de modern si moda veche, in mai multe privinte. Apreciez oamenii care mai stiu sa faca munca manuala, sa croseteze ori sa tricoteze, sa croiasca si sa brodeze manual, sa ciopleasca in lemn sau piatra diverse unelte ori obiecte de decor, oamenii care stiu sa se foloseasca de ceea ce le-a dat natura, dar totusi sa nu-si bata joc de resurse. De simpatia mea se bucura si cei care sunt capabili sa manuiasca un calculator cu usurinta si care stapanesc internetul ca si cum ar fi al lor. Capitolul asta, este despre o alta fila din viata mea…

 

One Response to “Trecut-au ani…”

  1. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut ce am citit..cu toate ca am ajuns aici din greseala🙂


Leave a Reply

