O viata de om… intre cer si pamant

Imi plac oamenii February 7, 2010

Filed under: De suflet — mercuryanna @ 9:52 pm
Tags: , , , , , , ,

Imi plac oamenii in general, dar cel mai mult imi plac oamenii cu aspiratii. Imi doresc sa fiu inconjurata de oameni creativi, de oameni care-si fac planuri de viitor, de oameni care viseaza (intr-un mod realist) la un viitor mai bun pentru ei, pentru familiile lor, pentru copiii lor. De ce imi plac oamenii astia!? Pentru ca ei ma motiveaza sa merg mai departe in acelasi mod. Pentru ca intr-un astfel de mediu, devii si tu creativ, iti faci planuri de viitor si iti pui sperante de mai bine in propriile puteri, ceea ce e foarte important pentru fiecare dintre noi.

In acelasi ton, imi provoaca repulsie oamenii care nu-si doresc nimic de la viata, care nu viseaza la ceva mai bun, care se complac in situatia pe care o au. Repulsia asta e cu atat mai puternica atunci cand oamenii astia au varste de pana in 25 de ani. Cu totii ne plangem ca Romania anilor ’90 nu a adus nici o schimbare, sau ma rog, nici o schimbare importanta in viata si mentalitatea romanilor. Dar cum sa fie posibil acest lucru, daca noi nu miscam nici un deget in aceasta directie. Schimbarea nu vine de la sine. Am primit cadou premisele unei schimbari, de la cei care si-au dat viata pentru democratie (pentru ceea ce se credea ca va fi democratie), dar nu putem primi cadou schimbarea in sine. Asta trebuie s-o facem noi. Lucrurile s-au schimbat in Romania. Nu pe toate planurile in bine, nu la fel de eficient ca in alte tari, poate nu asa cum au visat cei care au murit pentru schimbarea asta. De fapt, sincer vorbind, nici nu cred ca stiau ei exact cum ar trebui sa se faca schimbarea asta. Aici e buba, nimeni nu stie cum ar trebui sa arate Romania in urma schimbarii, iar fara o viziune clara si stabila, orbecaim cu totii in negura asta cumplita. Preluam tot de la toata lumea, adoptam legi, metodologii, proceduri, dar nu reusim sa le corelam cu realitatea noastra.

Orice initiativa din partea tinerilor, este ingropata inca din fasa in impozite si taxe, in mentalitati invechite, in proceduri si birocratie. Nu avem nici o sansa sa evoluam in felul asta, nici acum, nici peste 50 de ani. Ceea ce se intampla in Romania zilelor noastre, nu este schimbare. In cel mai bun caz, poate fi numita o diluare a mentalitatilor si a comunismului, dar in nici un caz schimbare. Asa cum siropul necesita foarte multa apa pentru a fi adus la proprietatile acesteia: inodora, incolora, insipida, asa si Romania va avea nevoie de multi multi ani pentru a scapa de “mirosurile”, “petele” si “gusturile” lasate de conducatorii nostrii de pe vremea parintilor si bunicilor nostrii.

Eu totusi sper ca oamenii vor incepe sa-si doreasca lucruri de la viata, sa tinteasca sus si sa munceasca pentru a-si atinge scopul. Sper… ca va veni cineva cu o super viziune pentru Romania si ca resursele tarii, de orice natura ar fi ele, vor fi folosite in scopul scoaterii noastre din anonimat si a indreptarii respectiv promovarii unei imagini corecte a tarii noastre.

Eu sper, si asta e ultimul lucru care imi poate fi luat…

 

2 Responses to “Imi plac oamenii”

  1. Larisa Says:

    De cate ori recitesc acest text imi amintesc de primul an de facultate in care te-am cunoscut…in camera nu era nimeni doar 4 paturi pline cu haine si cutii, m-am intors sa vad daca am nimerit bine camera…caminul 4 etajul 2 camera 31…Desi doar un an am impartit aceeasi camera a fost de-ajuns ca o prietenie adevarata sa inceapa. Departe acum pentru mine tot aproape esti si poate si eu am fost unul dintre oamenii aia care iti provoca replusie pentru ca nu imi doream prea multe de la viata dar faptul ca te-am cunoscut m-a schimbat total. Intr-o seara iesind cu cateii la plimbare cineva mi-a pus o intrebare …ce model am in viata…si raspunsul meu a fost MIMIN iar intrebarea urmatoare a fost de ce?…pentru ca nu accepti NU ca raspuns…pentru ca ramai pe pozitii si iti sustii punctul de vedere in ciuda tuturor …pentru ca desi nu ai fost o bursiera ai un strop de inteligenta cu care ma uimesti…pentru ca trebuie tu sa le sti pe toate de fiecare data…pentru ca ar mai fi multe de zis dar nu ma apuc de declaratii in public…in orice caz pentru ce esti surioara mea :*


Leave a Reply

