O viata de om… intre cer si pamant

Tort de weekend – reteta preluata February 15, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 12:12 pm
Tags: , , , , ,

Este a doua oara cand fac acest desert superb. Ma rog, mie imi iese mai superb din punct de vedere gustativ decat din punct de vedere vizual, dar reteta originala a Biancai Mandran este superba si din punct de vedere vizual. O sa mai exersez si eu pentru ca imi place mult cum iese blatul ala pufos si “frisca” de quark dar si pentru ca tin Dukan si deserturi nu gasesc de cumparat asa ca trebuie sa mi le prepar singura. Mai jos va pun o poza a rezultatului meu, gustul este de 10 ori mai bun decat aspectul. Reteta o gasiti pe blogul Biancai, nu mi-am permis sa i-o “fur” pentru ca nu am schimbat nimic la reteta ei, am scos doar lingurile de lapte lichid din “frisca” pentru ca mi-a iesit prea moale, poate am pus prea putin lapte praf, nu stiu exact.

Portia este pentru doua zile si contine 2 tolerate – lapte praf si budinca.

2013-02-15 09.38.08

Una peste alta, recomand sa incercati reteta chiar daca nu sunteti la dieta. Rezultatul este unul gustos si savuros.

Cu acceptul sursei mele de inspiratie pe blogul careia puteti gasi reteta originala, am postat mai jos, pe scurt pasii pe care i-am urmat.

Ingrediente blat:

– 3 albusuri

– 2 galbenusuri

– 4 linguri tarate de ovaz macinate

– 5 linguri indulcitor praf (Diamant am folosit eu)

– 1 lingurita cafea ness

– putin praf de copt (stins cu otet)

– 2 linguri apa

Ingrediente budinca:

– 1 praf de budinca cu aroma dupa preferinte

– indulcitor conform indicatiilor de pe plic

– 300-350 ml lapte 0% (pentru a fi siguri ca budinca iese suficient de consistenta si nu curge)

Ingrediente “frisca”:

– 250g quark

– 3 linguri rase lapte praf degresat

– 1 galbenus

– 3 linguri indulcitor praf

– esenta de migdale (eu pun dupa gust ca folosesc sticlute de 38 ml de la Dr. Oetker )

Am batut albusurile spuma, am adaugat pe rand indulcitorul, taratele de ovaz rasnite, galbenusurile, lingurita de ness, praful de copt stins cu otet si apa si am mixat bine apoi am turnat compozitia intr-o tava rotunda de silicon si am dat la cuptor la foc mediu pana la coacere.

Intre timp am preparat o budinca de frisca (de data asta) ca in instructiunile de pe ambalaj, cu ingredientele mentionate si am lasat-o la racit

Pentru “frisca” am amestecat ingredientele pana am obtinut o crema fina pe care am pus-o la frigider. Daca iese prea tare crema, puteti adauga si putin lapte lichid cum a facut Bianca, a mea a iesit suficient de lichida motiv pentru care l-am scos din reteta.

Asamblarea este evidenta si din poza: blat + budinca + frisca + optional bobite de cafea sau putina cacao presarata.

Sper s-o savurati cu placere!

 

5 Responses to “Tort de weekend – reteta preluata”

  1. Bianca Mandran Says:

    foarte fain ti-a iesit, ma bucur ca-ti place! :*

  2. Larisa Says:

    Arata nemaipomenit si este si gustoasa…ai dreptate merge si daca nu esti la dieta:) Spor in continuare!


Leave a Reply

