O viata de om… intre cer si pamant

Spanac de urzici March 17, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 10:47 pm
Tags: , , , , , ,

La mine acasa i se spune “spinot” cu “sh” dar clar denumirea vine de la spanac asa ca mi-am permis sa fac un fel de… mai multe feluri cu denumirea. Reteta prezenta este de fapt o reteta clasica, adaptata Dukan, de spanac in care ingredientul principal este urzica si nu spanacul. Eu nu sunt fan spanac asa ca ori de cate ori am sansa, gatesc cu urzici in loc de spanac. Sper sa va placa si voua.

Reteta este pentru croaziera – pl si contine un tolerat – amidon.

2013-03-17 15.50.46 2013-03-17 15.50.31

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente:

– cca 500 g de urzici oparite (eu le-am avut de la mama congelate :D)

– 1 cana de lapte (cca 200-250 ml)

– 1 lingura amidon (cred ca iese si fara)

– 1 ceapa mica

– o capatana micuta de usturoi

– sare si alte condimente dupa gust

Preparare:

Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o cratita cu putin lapte si sare. Am adaugat amidonul si restul de lapte si am amestecat cateva minute lasand-o pe foc sa se infierbante laptele. Am adaugat urzicile calite, dezghetate si scurse de apa si am amestecat compozitia. Am adaugat usturoiul zdrobit si am stat aproape. Fiind vorba de gatit cu lapte, este indicat sa amestecati destul de des pentru a nu se prinde de cratita (depinde si de cratita). Se gateste pana va place consistenta, mie nu-mi place foarte lichid asa ca am amestecat de zor in cratita🙂.

Am servit cu ochiuri romanesti si cu cascaval vegetal 3% grasime ras peste ochiuri.

Pofta buna!

 

Leave a Reply

