O viata de om… intre cer si pamant

Sarmalute in foi de vita… March 23, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 5:48 pm
Tags: , , , , , ,

… Dukan – sarmalutele bineinteles, vita de vie e vita de vie🙂

N-am facut niciodata sarmalute de la A la Z, am ajutat dar n-am facut niciodata singura. N-am facut niciodata sarmalute in foi de vita, nici macar ajutata🙂. La mine acasa sarmalele se fac cu varza murata (in general) sau dulce (uneori). De data asta mi-am propus sa incerc sa dukanesc ceva ce n-am facut niciodata in varianta standard, mie imi place ce-a iesit asa ca va recomand sa incercati si voi.

Reteta este pentru croaziera – pl si pot fi consumate fara niciun fel de restrictie. Nu contin tarate de ovaz!

2013-03-23 15.43.16

Ingrediente:

– 500 gr carne tocata (de curcan am avut eu)

– 1 “ciolan” afumat de curcan (se poate inlocui cu pui afumat sau se poate scoate daca nu tineti neaparat sa aibe gust de afumatura)

– foi de vita (eu am folosit doua “pachetele” dintr-un borcan cumparat)

– 1 morcov

– boia, piper, sare

– cimbru

Preparare:

Am amestecat carnea tocata cu morcovul dat pe razatoarea mica si cu condimente dupa gust (sare, piper, boia). Am spalat foile de vita si le-am lasat la scurs putin dupa care am inceput sa asamblez sarmalele dupa cum m-am priceput eu🙂. Am tocat o ceapa si cateva frunze de vita ce mi-au ramas si le-am presarat pe fundul unei cratite intinse (am ales-o pe masura ciolanului🙂. Am despielitat ciolanul si l-am pus in cratita dupa care am asezat in jurul lui sarmalutele si am turnat apa pana am acoperit totul. Am presarat cimbru si am dat cratita acoperita cu capac la fiert. Imi propusesem sa dau cratita la cuptor dar am avut alte planuri pentru cuptor asa ca a ramas pe aragaz. Am fiert bine pana a inceput sa scada apa si s-a desprins carnea de curcan de pe os dupa care l-am scos si am dezosat pulpita. Am adaugat carnita inapoi si am turnat o ceasca de suc de rosii (fara zahar si ulei bineinteles). Am fiert fara capac pana a scazut apa aproape de tot dupa care am servit cu iaurt dupa cum se vede in poza.

Vita de vie este mai tare decat varza motiv pentru care trebuie fiarta bine bine. Mi-a iesit chiar grozav pentru prima incercare, le-am putut taia usor cu lingura. La vara o sa-mi pun frunze de vita tinere la murat, momentan ma multumesc cu astea din comert.

Pofta buna!

 

Leave a Reply

