O viata de om… intre cer si pamant

Tort de zahar ars Dukan March 30, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 10:47 pm
Tags: , , , , , ,

Un dulce aproape Dukan prin excelenta este si Tortul de zahar ars. Chiar daca in cazul nostru, expresia “zahar ars” nu se potriveste manusa, reteta poate fi foarte usor adaptata. Pentru a face asta, am folosit reteta mea favorita a Adrianei. Eu am facut doar jumatate din portia initiala inlocuind zaharul cu indulcitorul praf si scotand din ecuatie “zaharul ars”.

Acest desert poate fi consumat in croaziera in limita celor 250 ml lapte/zi. Nu contine tarate! Nu contine tolerate!

IMG_1212

Ingrediente Crema:

– 3 oua
– 5 linguri indulcitor praf
– 500 ml lapte
– esenta de vanilie

Ingrediente Blat (reteta de aici foarte putin modificata):

– 2 oua
– 2 linguri indulcitor praf
– 1 lingura ness
– praf de copt stins cu otet

Preparare:

Am inceput cu crema amestecand cele 3 oua cu lingurile de indulcitor praf si putina esenta de vanilie, am adaugat laptele rece amestecand continuu cu telul.  Am turnat compozitia lichida intr-un vas de yena si am dat la cuptor la foc mediu spre mare (am incercat foc mediu dar n-a vrut sa iasa sau n-am avut eu rabdare, am incercat foc mare si mi-a cam fiert si si-a stricat putin forma, nu faceti ca mine :P).

Pentru blat am batut cele 2 albusuri cu mixerul iar separat am amestecat cele 2 galbenusuri cu 2 linguri de indulcitor praf, o lingura de ness (e moartea mea cafeaua in prajituri, se poate si fara) si cu putin praf de copt stins cu otet.
Am combinat cele doua compozitii amestecandu-le usor cu o spatula de silicon si am turnat amestecul peste crema inchegata din cuptor.

Am dat tortul la cuptor in continuare pentru a se coace blatul. Cand este copt, presupun ca ar trebui sa ramana in cuptor ca sa nu se lase foarte tare blatul dar eu avea deja alte gateli in asteptare asa ca l-am scos la racit. Il puteti pune la frigider peste noapte daca aveti rabdare, eu evident n-am avut🙂.

Pofta buna!

 

Leave a Reply

