O viata de om… intre cer si pamant

Salata de Icre Dukan April 7, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 3:53 pm
Tags: , , , , , , , , ,

Mult curaj mi-a trebuit sa le incerc. Inainte de dieta nu am reusit niciodata sa fac icre “ca la mama acasa” iar cele din comert gata preparate mi se par gretoase. Acum fiind intr-o continua diversificare a meniului, mi-am propus sa incerc varianta dukanita inspirandu-ma de la Aglaita. Rezultatul este decent, nu sunt ca alea facute cu ulei, dar pot fi preparate cu succes ca aperitiv la o masa festiva si nu numai. Merita incercate macar o data de cei care vor sa evite consumul excesiv de ulei. Daca stam sa ne gandim ca la o portie ca asta se utilizeaza in medie 300 ml ulei = 2700 calorii => un plus de aproximativ 2376 calorii pe care organismul le stocheaza, cred ca putem incerca si varianta light de mai jos. Pentru o medie de 1300-1500 calorii/zi necesare bunei functionari a organismului, caloriile furnizate de uleiuri sunt fantastic de multe. O jumatate de portie de icre preparate cu ulei ar trebui sa ne asigure “combustibilul” pentru o intreaga zi. O face!?

Reteta poate fi consumata in croaziera, dupa unele pareri chiar si in atac (ceapa foarte putina). Nu contine tolerate! Contine tarate!

2013-04-06 15.07.54 2013-04-06 15.07.23

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente salata de icre:

– 100 g icre de crap

– 2 linguri tarate de ovaz

– 3-4 lingurite iaurt

– 3-4 lingurite branza (vrac am folosit eu)

– 1 jumatate de ceapa micuta rosie

– sare

– 3-4 picaturi de lamaie

Preparare salata de icre:

Inainte de toate am preparat grisul de tarate cu 2 linguri e tarate foarte putin rasnite si putintica sare. Am vrut sa fie asemanatoare ca si consistenta cu grisul. Le-am lasat la racit si am trecut la pregatirea icrelor. Am folosit icre cumparate si pentru ca mi se parea ca au un miros mai aiurea, le-am spalat in cateva ape intr-un bol, strecurandu-le apoi printr-o sita foarte foarte fina. Aveti grija sa nu treaca prin strecuratoare ca ramaneti cu ochii in soare😉.

Cand grisul s-a racit am inceput sa mixez salata. Eu am folosit mixerul cu paletele de plastic. Am amestecat pt inceput icrele cu o lingura de tarate pana s-au legat, am adaugat cateva picaturi de lamaie iar apoi putin cate putin branzica, iaurt, gris si tot asa. E posibil data viitoare sa folosesc doar branzica pentru o consistenta mai ferma putin. Eu am pus si iaurtul si branzica dupa ochi si gust, pana mi s-a parut mie ca este ok. La final am adaugat ceapa tocata foarte foarte fin (nu-mi place pe razatoare sau la tocator, iese prea pastoasa) si am potrivit de sare.

Am servit cu turtite dupa reteta de mai jos.

Ingrediente turtita (inspiratie de-aici):

– 1 ou

– 2 linguri branza (vrac am folosit eu + putin zer care s-a scurs in cutie)

– un praf de sare

– 1 lingura tarate de ovaz

– 1 lingura tarate de grau

Preparare turtita:

Am amestecat toate ingredientele bine, zerul l-am adaugat pentru a subtia putin compozitia. Ma gandesc ca poate fi inlocuit cu o lingura de lapte daca nu aveti zer si nu este suficient de lichida compozitia. Am turnat totul intr-o tava de tarta, de silicon si am dat-o la cuptor la foc mediu spre mare. Nu am folosit drojdie sau praf de copt dar in mod surprinzator a crescut pe alocuri foarte dragut. Cand s-a copt pe jumatate, am scos foaia, am taiat-o, am pus bucatile pe o tava mai mare si am dat la cuptor lasand usa intredeschisa pentru a le usca putin.

Pofta buna!

 

Leave a Reply

