O viata de om… intre cer si pamant

Inghetata April 14, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 6:04 pm
Tags: , , , , , , , ,

O inghetata mai mult decat dietetica, light, usor de preparat, gustoasa, rece (pentru zilele de vara ce ne asteapta), pe care o puteti avea in congelator tot timpul in asteptarea musafirilor sau pentru consumul propriu. O puteti prepara cu tot felul de arome sau esente, iar daca nu sunteti la dieta, puteti adauga fructe intregi sau piure. Rezultatul o sa va placa. Inspiratia mea pentru acest preparat a fost Laura Adamache cu minunata ei reteta de inghetata de vanilie.

Poate fi consumata cu nemiluita incepand din croaziera, cat va tine gatul🙂. Reteta nu contine tolerate! Nu contine tarate!

2013-04-14 15.56.07 2013-04-14 15.56.10

________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente:

– 350 ml lapte

– 250 g quark (Ehrman am folosit eu)

– 1 galbenus

– 3-4 linguri indulcitor praf (Diamant am folosit eu)

– esenta de pepene

Preparare:

Se freaca galbenusul cu indulcitorul praf si se adauga treptat laptele rece amestecand continuu. Am pus compozitia pe foc mic si am amestecat constant vreo 10 minute. Nu va asteptati sa se ingroase compozitia ca o budinca pentru ca nu este cazul (la mine cel putin n-a fost). Am oprit focul si am lasat la racit laptele. Am scurs urmele de zer de pe quark si l-am adaugat in compozitia rece impreuna cu cca 10-12 picaturi de esenta de pepene (eu am pus vreo 20 dar nu recomand asa de mult, mi-a iesit putin amarui din cauza asta). Am omogenizat bine compozitia, am turnat-o intr-o caserola cu capac si am dat la congelator. In functie de congelator, este necesar sa scoateti caserola la interval de cateva ore si sa pasati bine inghetata in devenire pentru a evita formare cristalelor mari de gheata. Frigiderul meu este mai vechi iar inghetata are consistenta dorita abia dupa vreo 2 nopti de stat in congelator.

Am servit si inghetata la fel ca si papanasii… cu dulceata de goji🙂.

P.S.: Cosuletul de napolitana a fost doar pentru fotografii. Il pot consuma cei care nu tin dieta🙂

 

2 Responses to “Inghetata”

  1. Bianca Mandran Says:

    unde-ai gasit esenta de pepene?


Leave a Reply

