O viata de om… intre cer si pamant

Gelatina cu cafea April 21, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 8:53 pm
Tags: , , , , ,

Mda, dupa indelungi autosugestionari si incurajari primite, am hotarat si eu sa invat sa folosesc gelatina =)). Reteta asta de desert simplu si de efect am facut-o inaintea marshmallows-urilor dar avand in vedere ca nu postez intotdeauna in ordine ceea ce gatesc, iata aici primul meu desert reusit cu gelatina.

Reteta pe care o gasiti pe blogul Oanei Camacho este permisa incepand din croaziera in limita celor 250 de ml lapte (asa s-ar spune ca este permis laptele/zi). Nu contine tolerate! Nu contine tarate!

2013-04-22 19.40.55

Update si cu varianta alba🙂

2013-04-21 10.35.49

________________________________________________________________________________________________________________

Toate explicatiile si detaliile pregatirii acestui desert, pas cu pas, le gasiti pe blogul Oanei! Se poate face cu orice alte esente sau arome, eu am mai facut cu cocos pe langa asta dar n-a ajuns la poza🙂.

Update la cerere cu modul in care am procedat eu🙂

Ingrediente:

– 500 ml lapte (eu am facut jumate din cantitate cu cafea)

– 1 plic gelatina granulata (10 g avea al meu)

– 3 pliculete ness

– 3 – 4 linguri indulcitor praf

– esenta de cafea dupa gust

– esenta de rom dupa gust

– 100 ml apa

Preparare:

Am pus la incalzit laptele impreuna cu indulcitorul, am adaugat treptat nessul si esentele si l-am mai lasat putin. Nu asteptati sa se intample nimic, nu se ingroasa, nu e necesar sa fiarba, e important sa se incalzeasca binisor pentru ca la contactul cu gelatina lichida sa nu se “stranga” aceasta din urma. Asta e logica mea, nu stiu daca e bine dar rezultatul a fost mai mult decat multumitor in ce ma priveste🙂.

Intr-un castronel am pus 100 ml apa, am turnat pliculetul de gelatina (ma rog, gelatina din pliculet) si am lasat sa se umfle granulele, arata foarte interesant, as fi curioasa cat de multa apa pot sa absoarba😀. Am pus castronelul la microunde 40-45 de secunde (se poate si pe baie de abur daca nu aveti cuptor cu microunde), e important sa nu fiarba pentru ca isi pierde dim proprietatile de coagulare. Probabil timpul necesar depinde de puterea cuptorului asa ca mai bine puneti 10-20 secunde, opriti si va uitati, puneti iar and so on. Asta in cazul in care folositi gelatina pentru prima data cum a fost cazul meu🙂. In caz contrar, nu va mai explic pentru ca stiti deja😛.

Am scos gelatina lichida din cuptor, am turnat-o in craticioara cu laptele fierbintel, am amestecat bine si am turnat in forme de silicon. Eu am umplut 3 trandafiri si 3 inimioare cu compozitia asta iar ceilalti 3 trandafiri (tava are 6) si alte 3 forme le-am umplut cu o alta portie facuta, dupa cum spuneam mai sus, cu esenta de cocos, fara cafea si fara rom.

Singurul impediment al acestui desert este faptul ca trebuie sa-l lasati cateva ore sau peste noapte la frigider🙂. Daca ma gandesc mai bine, e totusi mai rapid decat inghetata care trebuie sa stea doua nopti la mine in congelator ca sa aibe consistenta potrivita😦. Voi poate aveti norocul unui congelator bun care va “serveste” cu inghetata in cateva ore🙂.

Sa va fie de bine! Si daca aveti emotii cu folosirea gelatinei, spuneti-mi si va incurajez eu🙂.

 

Leave a Reply

