O viata de om… intre cer si pamant

Guguluf cu lamaie April 21, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 11:13 pm
Tags: , , , , , , ,

Asa dragut e cuvantul asta: guguluf. Nu doar cuvantul e dragut ci si rezultatul este unul grozav🙂. Checul asta l-am facut dupa reteta Oanei Camacho, ieri ea a fost “sefa” la mine in bucatarie :)). Nu e prima data cand il incerc dar prima tentativa, in tava de chec, n-a fost nici pe departe asa de spectaculoasa nici ca aspect, nici ca si consistenta, nici chiar ca si gust. De data asta insa, n-am mai rezistat tentatiei de a-mi cumpara o forma de guguluuuuuuf. Si daca tot mi-am cumparat-o, trebuia s-o pun in functiune nu!? Ce parere aveti?

Reteta este pentru croaziera si poate fi consumata in 3 zile sau de catre 3 persoane. Contine tarate! Contine doua tolerate – amidon si lapte praf!

This slideshow requires JavaScript.

Pentru reteta Oanei, eu am procedat in felul urmator:

Ingrediente:

– 6 linguri tarate de ovaz macinate fin

– 3 linguri amidon

– 3 linguri lapte praf

– 1 lingurita praf de copt

– 4+2 linguri indulcitor praf

– 4 oua

-1 lamaie micuta

– esenta de lamaie

– 75 ml lapte

– 100 ml apa

Preparare:

Eu am inceput cu sfarsitul respectiv cu siropul =)). Am ras coaja de lamaie inainte de toate dupa care am taiat lamaia si am stors bine o jumatate intr-un ibric mic. Am adaugat apa si 2 linguri de indulcitor si am pus pe foc mic mic mic. Am amestecat putin sa se topeasca indulcitorul si m-am facut ca uit de ea pe aragaz. Grija marea sa nu chiar uitati🙂. Cand scade putin, opriti focul si lasati sa se raceasca.

Intre timp am amestecat faina de tarate de ovaz cu amidonul, laptele praf si praful de copt intr-un castron. Intr-un alt castron am amestecat bine galbenusurile cu 4 linguri de indulcitor, coaja de lamaie si laptele dupa care am adaugat ingredientele uscate si putina esenta de lamaie la final. Am amestecat totul bine si am lasat compozitia sa se “odihneasa” timp in care am mixat albusurile.

Am combinat cele doua compozitii amestecand bine. Spun “bine” pentru ca de teama sa nu se lase albusurile, de obicei nu le amestec suficient. Asta a fost unul dintre motivele pentru care prima experienta nu a iesit grozava. Este important sa nu aveti “bulgari” de spuma de albus prin “coca” finala. La mine cel putin a functionat treaba asta. Asadar, am amestecat cu grija dar insistent pentru a uniformiza consistenta compozitiei si am adaugat totul in forma de guguluf, o forma minunata dupa cum va spuneam la inceput🙂. Am dat la cuptor la foc mediu spre mic si am lasat-o sa-si faca de cap. Am facut testul cu scobitoarea si cand am fost multumita de rezultat, am oprit focul si am lasat-o in cuptorul inchis aproape o ora, mai mult n-am avut rabdare.

Am scos apoi guguluful din forma si l-am mai lasat vreo 10 minute sa se racoreasca apoi l-am pensulat bine cu siropul de lamaie. La recomandarea Oanei, intepati din loc in loc prajiturica pentru a fi mai bine patrunsa de sirop. Am dat la rece si am servit cu mare pofta a doua zi.

Sunt foaaarte incantata de consistenta checului si pana la noi ordine, va fi probabil prajiturica mea favorita. Multumesc Oana!

 

Leave a Reply

