O viata de om… intre cer si pamant

Clatite Dukan May 8, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 1:21 am
Tags: , , , , , , , , , , ,

Am facut clatite… da, clatite dukan. Au iesit incredibil de bine (si bune) si asta in special pentru ca iepurasul m-a cadorisit cu o tigaie ceramica pentru clatite. Mi-am dorit-o mult dar parerile celor din jurul meu erau impartite vis a vis de ceramica vs teflon si in plus, modelul pe care il gasisem eu nu e nici foarte scump incat mi-am facut griji ca deh… calitatea nu se potriveste cu pretul. Cat va tine tigaia ramane de vazut, momentan insa clatitele au iesit minunate.

Croaziera! Cantitatile sunt pentru 4 portii(ies cam 10-12 clatite, depinde cat de groasa este compozitia)! Contine tarate! Contine doua tolerate – amidon si lapte praf (acesta din urma se pare ca este permis nelimitat daca are 0% grasime)!

923363_577166112317160_1916107134_n 480206_577165958983842_2021230233_n

________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente:

– 8 linguri tarate rasnite fin

– 4 linguri amidon

– 12 linguri lapte praf

– 2 oua

– 1 pahar lapte

– 1 pahar apa minerala

– esente dupa gust

Umplutura:

– 3 linguri de branza

– indulcitor dupa gust

– 1 lingura dulceata de goji

– putin lapte pentru subtierea compozitiei

Preparare:

Se amesteca bine cu telul prafurile (taratele, amidonul, laptele praf) cu ouale, laptele si apa adaugate treptat pentru a avea consistenta normala de clatite, nici prea groasa, nici prea lichida. Daca este necesar puneti mai mult sau mai putin lapte/apa. Am lasat compozitia sa stea putin pana am mai trebaluit prin bucatarie dupa care am trecut la coacerea clatitelor.

Eu am sters tigaia cu un servetel uns cu putin ulei de masline inainte de fiecare clatita. Nu stiu daca este neaparat necesar, dar fiind la prima experienta cu clatitele dukan si avand o pofta de lup, n-am vrut sa risc sa nu-mi iasa. Am pus tigaia la incins dupa care am dat focul mai mic, nu pe minim. Se coc clatitele normal, se intorc cu o spatula de silicon (pentru a proteja tigaia in special). Se coc foarte repede si se intorc foarte usor. Eu n-am pus indulcitor in compozitia de clatite tot de teama sa nu se lipeasca🙂.

Le-am servit umplute cu branza indulcita si amestecata cu putina dulceata de goji si pudrate cu indulcitor. Au fost grozave… mi-a fost tare dor de ele.

 

Leave a Reply

