O viata de om… intre cer si pamant

Lasagna Dukan May 13, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 11:58 pm
Tags: , , , , ,

Traiasca Retete Dukan pentru inspiratia pe care mi-a oferit-o si, mai mult decat atat, pentru pofta pe care mi-a provocat-o vazand pozele preparatului. Cred ca este deja evident ca nu am mai facut lasagna pana acum, nici de cand sunt la dieta, nici inainte. E putin cam prea laborioasa reteta pentru mine, mai ales ca trebuie sa fac si foile, dar rezultatul este unul reusit iar asta n-am spus-o doar eu :)).

Cantitatile sunt pentru 2 portii si este pentru croaziera – pl! Contine tarate! Contine amidon si tarate de grau! Se poate face si fara taratele de grau!

This slideshow requires JavaScript.

Ingrediente foi:

– 4 linguri de tarate de ovaz rasnite fin

– 2 linguri de tarate de grau rasnite fin (optional, eu am pus pentru consistenta dar ies si fara)

– 1 lingura amidon

– 2 oua

– un praf de sare

– 100 ml lapte

– 100 ml apa minerala

Preparare foi:

Se amesteca bine cu telul ingredientele praf (taratele, amidonul, sarea) cu ouale dupa care se adauga treptat laptele si apa minerala si se bate in continuare avand grija sa sa nu iasa prea lichida compozitia. Daca se subtiaza suficient inainte de a pune toata apa, renuntati partial la ea. La mine atata a intrat ca sa-mi iasa consistenta ok.

Se coc 3 clatite grosute in tigaia incinsa. Eu am fost mai nesatula si am copt 5 din care doar ultima suficient de groasa astfel incat la asamblare am pus cate doua din cele subtiri🙂. Am uns cate putin tigaia cu un servetel cu ulei de masline ca sa ma asigur ca scot intregi clatitele🙂. Dupa ce sunt gata, le lasam sa se raceasca, timp in care preparam umplutura.

O sa le incerc data viitoare folosind reteta de aluat de la Paste cu adaos de lapte si apa minerala dupa necesitate.

Ingrediente umplutura:

– 2 pumni buni de carne tocata de pui (cca 250-300 g)

– o jumatate de ceapa medie

– 3-4 catei de usturoi

– 100 g pasta de rosii

– cca 300 ml apa

– sare, piper, busuioc, patrunjel verde dupa gust

– 100-150 g branza

– 1 ou

Preparare umplutura:

Am pus carnea tocata impreuna cu ceapa si usturoiul tocate si ele la randul lor, intr-o tigaie cu putina apa sa se caleasca si sa se albeasca puiul. Am adaugat pasta de rosii si apa si am lasat putin la fiert amestecand din cand in cand. Am adaugat condimentele si am lasat amestecul pe foc mediu ca sa scada apa si sa fiarba bine toate ingredientele. Cand apa a scazut, am oprit focul si am lasat sa se raceasca putin.

Intre timp am amestecat oul cu branza si putina sare si am omogenizat bine lasand amestecul in asteptare.

Ingrediente sos:

– 100-150 ml lapte

– 2 lingurite amidon

– sare

Preparare sos:

Am preparat sosul amestecand laptele cu amidonul si punand pe foc pentru 10-15 minute. Dupa ce se infierbanta laptele este bine sa amestecati continuu pentru a nu se lipi de fundul recipientului in momentul in care incepe sa se ingroase.

Asamblare si coacere:

Pentru asamblare am folosit o cratita rotunda cam de dimensiunea tigaii, cratita pe care o folosesc din cand in cand in cuptor atunci cand vasul meu de yena este prea mic pentru preparatul pe care il fac. Compozitia cu carne tocata am impartit-o in 3 iar cea cu branza in doua. Am inceput “puzzle-ul” cu o foaie peste care am intins o portie de umplutura cu carne iar deasupra o portie de umplutura cu branza. Am repetat procedura la urmatoarea foaie iar pe ultima am acoperit-o cu ultima portie de umplutura cu carne si am finisat cu sosul preparat anterior. Am dat la cuptor cca 30-40 de minute pana a prins culoare pe margini dupa care am scos si am lasat sa se raceasca putin pentru a o putea taia si poza🙂.

 

2 Responses to “Lasagna Dukan”

  1. Retete Dukan Says:

    Sa va fie de bine. Ma bucur ca v-a placut si voua!


Leave a Reply

