O viata de om… intre cer si pamant

Dobos aperitiv May 19, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 8:16 pm
Tags: , , , , , ,

Si daca tot am descoperit magia clatitelor, sa vedem ce mai putem face cu ele. Cea mai grea parte e aceea in care nu le pot manca pur si simplu, cu sau fara indulcitor, cu sau fara dulceata, cu sau fara altceva, pentru ca planul meu este sa le folosesc in preparate mai complexe. Cred ca va trebui sa fac mai des pentru a-mi trece pofta nebuna de clatite. Nu am fost cine stie ce fan infocat al clatitelor (ma rog, imi placeau unele cu o umplutura “pacatoasa” rau), dar de cand n-am mai avut acces la ele, parca au devenit o delicatesa🙂.

Preparatul este pentru croaziera si poate fi consumat in 2 zile sau de catre 2 persoane! Contine tarate! Contine 2 tolerate – amidon si lapte praf (acesta din urma se pare ca este permis nelimitat daca are 0% grasime)!

2013-05-15 08.44.16

Ingrediente clatite:

Foile le-am facut dupa reteta de clatite injumatatind cantitatile.

– 4 linguri tarate rasnite fin

– 2 linguri amidon

– 6 linguri lapte praf

– 1 ou

– 1/2 pahar lapte

– 1/2 pahar apa minerala

– esente dupa gust

 

Preparare:

Clatitele se coc normal intr-o tigaie buna de teflon sau ceramica. Eu ung putin tigaia cu un servetel cu ulei de masline pentru o mai mare siguranta a reusitei🙂. Se lasa la racit, timp in care preparam umplutura.

 

Ingrediente umplutura:

– 300-400 g branza (in functie de cat de multa umplutura se doreste)

– 2 oua

– cca 200 ml lapte (pentru subtierea compozitiei)

– sare dupa gust (nu este recomandat consumul de sare in dieta, dar pentru cei ca mine, nu poate lipsi)

Prepararea se face dupa indicatiile retetei de lasagnaSe aseaza o foaie de clatita pe fundul cratitei/vasului de yena, se acopera cu crema de branza, se aseaza alta foaie, se acopera cu crema de branza si tot asa pana la ultima foaie peste care am turnat compozitia subtiata mai mult cu lapte.

Am dat cratita la cuptor la foc mediu pana a prins culoare dobosul dupa care am oprit cuptorul si am lasat-o cuminte pana dimineata. Poate fi servita ca aperitiv pe platouri festive, taiata in diverse forme, sau ca pachetel la birou cum am facut eu🙂.

 

Leave a Reply

