O viata de om… intre cer si pamant

Budinca de clatite cu branza dulce May 25, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 7:00 pm
Tags: , , , , , , ,

Continuam seria “ce mai facem din clatite” si cum la ora asta sunt total lipsita de inspiratie narativa, o sa intru direct in subiect. Apropo, sper ca nu v-ati saturat de clatite =)). Eu numai ce-am inceput sa le dau de gust! Pregatiti-va sa va fac capul calendar cu retete cu si din clatite!

Desertul poate fi consumat incepand din croaziera iar portia este pentru 2-3 zile sau 2-3 persoane. Contine amidon din budinca si lapte praf!

This slideshow requires JavaScript.

Astazi am incercat alta reteta de clatite pentru ca nu vroiam sa folosesc taratele la acest desert. Am intampinat usoare probleme cu privire la aderenta lor fata de tigaie dar in cele din urma le-am scos intregi desi acest lucru nu era deloc important in desertul propus de mine mai sus/jos🙂

Ingrediente si preparare clatite (reteta preluata de la Yoana):

– 1 ou

– 1 plic de budinca de vanilie

– 3 linguri lapte praf

– cca 150 – 200 ml lapte (adaugati atat cat este necesar pentru a obtine consistenta potrivita)

– indulcitor (l-am adaugat din greseala, nu vroiam initial ca sa nu se lipeasca clatitele)

– eu am adaugat esenta de unt (pentru ca am :)) )

Clatitele se coc normal intr-o tigaie buna de teflon sau ceramica si se lasa la racit. Nu conteaza daca se rup sau se franjureaza, sunt perfecte🙂

Ingrediente preparat:

– clatitele coapte anterior

– cca 700-800 g branza (eu am folosit 200 g branza cu smantana 2.2% Delaco si restul branza vrac)

– 3 oua

– esenta de vanilie

– esenta de ciocolata

– 3-4 linguri indulcitor (dupa gust si putere de indulcire)

– se pot adauga fructe goji sau coaja de lamaie sau portocala

– cca 200-300 ml lapte pentru subtierea compozitiei

Preparare:

Am pregatit amestecul de branza mixand bine cu furculita branzicile cu ouale, indulcitorul si esentele dupa care am subtiat cu lapte. Compozitia trebuie sa fie curgatoare dar nu lichida de tot. Se adauga clatitele rupte/franjurate/taiate, cum vreti voi, se amesteca cu compozitia de branza, se toarna in forma/tava/vas (eu am folosit un vas de yena de 1 litru) si se da la cuptor la foc mediu. Se urmareaste, se scoate cand prinde culoare si se lasa la racorit. Desertul poate fi servit cald sau rece! Nu e cine stie ce aspectuos, poate daca il decorati voi mai creativ, dar gustul si consistenta au fost speciale pentru mine.

Sper sa va placa si voua!

 

4 Responses to “Budinca de clatite cu branza dulce”

  1. Buna,
    reteta de clatite este extraordinaa!!! Eu am modificat-o putin si nu mi s-au rupt de loc, ba chiar au iesit la fel ca si clatitele normale. Am folosit 2 oua si pt asta lapte mai putin adica 75ml. de lapte in rest cantitatile date de tine. Multumesc

  2. Pe cele cu budinca le-am facut si daca incerci cu mai putin lapte, coca nu mai iese asa de subtire si le intorci mai usor. Poate ca ies mai putine fiind cantitatea de lapte mai mica!?? Eu deja am facut a 2-a portie pt ca pe prima a papat-o consortul meu deja. Acum le-am pus la cuptor cu branzica.
    Inca o data multumesc m-ai salvat cu reteta ta. Noi si inainte de Ducan am fost mari adepti ai clatitelor. Le fac si pe cele cu tarate dar astea cu budinca sunt mai bune!


Leave a Reply

