O viata de om… intre cer si pamant

Prajitura cu rubarba si bezea… June 11, 2013

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 12:37 am
Tags: , , , , , , , ,

… dupa reteta Oanei Camacho. Fantastica prajitura asta! Racoritoare si buna, cu gust de “mai vreau”. Asa am vrut prajitura asta de am facut-o de 3 ori si mi-a iesit de fiecare data grozava. Reteta asta chiar mi-a iesit din prima fara nicio problema. Prima portie am facut-o dimineata si a ramas la racit in cuptor pana cand am venit de la serviciu dupa ora 6 seara, nu mai puteam de nerabdare s-o degust. A fost minunata, nici n-am respirat pana sa-mi termin portia. A doua oara am facut o portie si jumatate pentru ca am plecat in vizita si mi-am luat desertul cu mine, am zis sa fac un pic mai multa ca sa nu mananc singura ca nesimtita :)). A treia oara am adaptat-o pentru ca nu mai aveam rubarba cruda. Minunata, de trei ori MINUNATA si probabil de fiecare data cand o s-o refac. Nu stiu pana cand este sezonul rubarbei dar trebuie sa-mi fac un pic de stoc🙂. Mai jos scriu ultima varianta pentru ca este putin diferita ca si asamblare, iar poze o sa postez de la toate cele 3 deserturi :).

Preparatul este pentru 3 portii sau 3 persoane incepand din croaziera! Contine tarate de ovaz! Contine amidon si lapte praf!

This slideshow requires JavaScript.

Ingrediente:

– 6 linguri tarate de ovaz rasnite

–  3 oua

– 3 linguri amidon

– 6 linguri lapte praf

– esenta de unt

– esenta de vanilie

– cca 80-100 ml lapte

– 1 lingurita praf de copt

– indulcitor dupa gust (Clio praf am folosit eu)

– cca 200-250 g dulceata de rubarba (rubarba fiarta bine cu putina apa si indulcitor pana scade lichidul din oala)

Preparare:

Am amestecat bine cu telul galbenusurile cu indulcitorul, am adaugat esentele, taratele de ovaz, praful de copt, 3 linguri din laptele praf si amidonul, am turnat laptele si le-am amestecat bine bine pe toate. Am turnat compozitia intr-o tava pentru tort de silicon. A iesit un strat subtire, ma batea gandul sa mai fac compozitie dintr-un ou si ingredientele aferente, dar am lasat asa si a fost ok. Am dat tava la cuptor la foc mediu spre mic pana s-a inchegat bine compozitia, timp in care am mixat bine albusurile adaugand treptat indulcitor dupa gust si la final cele 3 linguri de lapte praf ramase. Am scos tava si am adaugat peste blatul subtirel dulceata de rubarba peste care am intins spuma de albusuri si am dat la cuptor. Am lasat sa se coaca pana a prins o usoara nuanta dupa care am oprit cuptorul si am lasat tava peste noapte. Eu gatesc seara tarziu, asa ca mereu las tava in cuptor pana dimineata. Cand gatesc ziua, nu am atata rabdare🙂.

Atentie la gradele cuptorului sa nu se arda bezeaua. Nu va asteptati la bezea crocanta, cel putin mie nu mi-a iesit deloc crocanta dar gustul este fenomenal.

Sper sa va placa! Multumiri Oanei pentru reteta minunata!

 

Leave a Reply

