O viata de om… intre cer si pamant

Pide July 28, 2013

Nu stiu cum sa incep postarea… sunt extaziata! Nu atat in ce priveste reteta in sine care este un fel de pizza turceasca iar in contextul Dukan, pizza este o reteta foarte comuna, cat in ceea ce priveste minunatia de aparat in posesia caruia am intrat de curand, si anume un aparat de paine. N-am facut paine asa cum era de asteptat, am facut aluat pentru pide ca o prima incercare. A durat maxim 25 de minute framantatul cu tot cu masurarea si combinarea ingredientelor. E drept ca am facut portie mai mica decat capacitatea masinii dar pentru etapa dietei care suntem, asta inseamna 6 portii, suficient de multa pentru a putea imparti cu prietenii produsul finit. Preparatul in sine nu este cu nimic deosebit fata de o pizza, aspectul fiind cel care aminteste de reteta turceasca. O sa revin cu variante apropiate de retetele originale pe masura ce apuc sa consum cat o sa gatesc dar momentan graba de a folosi aparatul a fost prea mare.

Ingredientele de mai jos sunt pentru 6 portii/6 persoane incepand din consolidare! Nu contine tarate! Nu contine tolerate! Contine ulei!

This slideshow requires JavaScript.

Ingrediente aluat:

– 200 ml apa

– 1/2 lg sare

– 1 lg ulei de masline

– 300 g faina integrala de grau (7 Spice – Grau Intreg am folosit eu)

– 1 lgt indulcitor praf (Clio am folosit eu)

– 7 g drojdie uscata

Ingrediente topping (dupa preferinte):

Eu am folosit sos de rosii (fara zahar bineinteles) + pastrama de vita + cascaval (40 gr/portie) pentru 3 din cele 6 portii rezultate si  branza degresata +  cascaval (40 gr/portie) pentru celelalte 3 portii. Puteti folosi carne tocata (vita, pui, porc, etc) + rosii + ardei (dulci sau iuti) + condimente, umpluturi cu verdeturi sau cu diferite sortimente de branzeturi (cei care nu tin dieta), chiar si toppinguri dulci gen branza dulce in amestec cu goji (sau stafide pentru cine are voie🙂 ) sau orice va trece prin cap.

Preparare:

Avand in vedere tehnologia de care dispun de curand, prepararea aluatului a fost mai mult decat simpla: am masurat si adaugat ingredientele in masina de paine in ordinea mentionata mai sus, am selectat programul de framantare si am asteptat cca 18-20 de minute sa-si faca treaba. Pentru cei care se pricep un pic pic la aluaturi, puteti face coca manual, ma gandesc ca trebuie doar framanatat ceva vreme (stiti voi cum ca eu nu ma pricep, de-acum si mai putin  :P). Am lasat aluatul sa mai stea vreo 10 minute dupa care l-am impartit in 6 portii si am inceput sa intind foite lunguiete (max 0.5 cm grosime) la care le-am intors marginile putin, ca niste barcute (metoda originala e un pic altfel dar dupa cum va spuneam, graba si nerabdarea au fost mai mari decat interesul pentru corectitudinea procedeului).

Revenind la pide, am facut barcutele, le-am pus pe hartie de copt asezata in prealabil pe fundul tavii de la cuptor (am intors tava cu fundul in sus ca sa ma asigur ca nu am probleme cu dimensiunea) si le-am umplut pe fiecare (cate 3 o data am copt) cu toppingurile mentionate mai sus (am folosit pastrama si cascaval feliate si le-am taiat patratele iar branza cubulete). Am dat tava la cuptor la foc mare 10-15 minute pana s-au copt frumos, le-am scos, le-am feliat cu rola pentru taiat pizza si le-am savurat, ma rog, eu doar o portie.

Pofta buna!

Postarea este cu dedicatie pentru Iulia H! Mi-e dor….

 

2 Responses to “Pide”

  1. Holhos Iulia Says:

    :-* pentru ca si mie imi e dor..ce iti e si cu 25-ul asta🙂
    Vreau sa gust si eu, promit sa vin cu vinul😛


Leave a Reply

