O viata de om… intre cer si pamant

Supa crema de chimen July 13, 2014

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 1:58 pm

Acum ca m-am “asezat la casa mea” si am reusit sa ne linistim putin cu muncile prin apartament, revin si eu cu noi idei de gatit, Dukan bineinteles🙂. Pana la urma nu este nimic rau in principiile de baza ale dietei Dukan daca lasam deoparte dieta in sine care, la fel ca si alte diete, are minusurile ei ce se pot reflecta in sanatatea organismului nostru mai mult sau mai putin, dupa caz. Daca in scolile pe care fiecare dintre noi le-am urmat de-a lungul anilor, educatia alimentara a lipsit cu desavarsire (cel putin in cazul meu asa a fost) si familia in care am crescut nu a avut niste principii alimentare sanatoase asa cum este cazul cel putin al familiilor de oameni simpli crescuti si stabiliti la tara, principiile unei astfel de diete (si probabil si a altora) sunt binevenite in autoeducarea noastra viitoare precum si in educatia pe care le-o vom oferi copiilor nostri.

Fara alte introduceri, va prezint ultima mea gaselnita🙂, inspirata din diverse alte variante si adaptata la ceea ce aveam eu nevoie.

Poate fi consumata in orice cantitate incepand din croaziera – pl! Nu contine tarate! Nu contine tolerate! Contine ulei!

2014-07-11 17.34.15 2014-07-11 17.34.41

________________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente:

– 1 ceapa

– 1 morcov

– 1 bucatica de telina

– 1 lingura ulei (optional)

– 2 linguri chimen

– 3 oua

– 2 linguri branza degresata

– sare, piper dupa gust

Preparare:

Eu am insiruit ingredientele pe care le-am folosit. Presupun ca nu afecteaza cu nimic adaugarea unei radacini de pastarnac si/sau patrunjel dar eu n-am avut in frigider asa ca am facut fara.

Procedura este foarte simpla. Am taiat marunt ceapa si am pus-o a calit cu lingura de ulei, putin sare si o ceasca de apa. Am curatat morcovul, telina si le-am taiat maruntel ca sa fiarba repede (eu dispun momentan de o plita simpla deci nu pot sta 2 ore sa fierb niste legume), le-am adaugat peste ceapa calita putin, am mai adaugat apa si cele 2 linguri de chimen puse intr-o sita de ceai (se pot pune intr-un saculet facut din tifon sau direct in oala daca puneti legumele intregi la fiert pentru a putea strecura apoi chimenul). Puteti de asemenea sa fierbeti chimenul separat intr-o cana de apa rezultand o infuzie concentrata de chimen pe care o veti adauga la supa crema in functie de gust, dar eu am o singura plita deci nu aveam unde sa-l fierb separat🙂

Cand au fiert bine legumele si supa avea gust pregnant de chimen, am scos sita, am luat oala de pe plita si am mixat ouale cu branza si c0ndimente dupa gust (sare, piper) si le-am pus in tigaia de teflon (fara ulei).

In supa am bagat blenderul si am mixat bine legumele fierte, apoi am trecut supa printr-o sita fina de ceai pentru ca vroiam eu sa ma asigur ca nu mai sunt bucatele. Daca doriti, puteti pastra cateva dintre legume pentru a le taia cubulete si adauga in supa la final. Am pus oala pe plita sa mai dea un clocot si am adaugat omleta taiata fasii (voi o puteti taia cum vreti) dupa care am oprit “focul”.

Puteti adauga si crutoane dar mie mi s-a parut suficient de “consistenta”.

Pofta buna!

 

One Response to “Supa crema de chimen”

  1. ina15 Says:

    Prima dată am crezut că e bacon !


Leave a Reply

