O viata de om… intre cer si pamant

Placinta cu spanac April 24, 2016

Filed under: Dukan — mercuryanna @ 7:18 pm
Tags: , , , , ,

Eu nu sunt fan spanac, nu am fost niciodata, dar primind o plasa bine indesata m-am gandit ca ar fi momentul oportun sa incerc o reteta de placinta cu spanac, de data aceasta, Dukan, ca alea cu aluat normal nu-mi ies :)).

Poate fi consumata in limita toleratelor incepand din croaziera! Contine tolerate: tarate de grau si amidon! Contine tarate – portia pentru 4 zile sau 4 persoane!

13090622_1181240148576417_1472888411_o  13078358_1181240081909757_2120415508_o_______________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente foaie blat:

– 8 linguri tarate ovaz

– 4 linguri tarate grau

– 2 linguri amidon

– 1 lingurita drojdie

– 2 oua

– 4 linguri de quark (puteti folosi si branza degresata vrac sau de alt tip)

– lapte cat cuprinde (pentru o compozite potrivita, nici vartoasa, nici lichida)

– sare dupa gust

Ingrediente umplutura:

– mult spanac (dupa cat de multa umplutura vreti)

– 1 ceapa potrivita

– branza degresata (de la Raraul am pus in umplutura, vreo 4 linguri)

– 2 oua

– sare, piper, vegeta (legume deshidratate rasnite) dupa gust

Preparare :

Pe scurt, am ales si oparit spanacul dupa care l-am stors si tocat bine. Am tocat fin si calit ceapa (cu apa bineinteles) dupa care am adaugat spanacul si le-am calit pe toate pana s-a evaporat apa. Am lasat umplutura la racit dupa care am adaugat vegeta, sare, piper dupa gust, cele 4 linguri de branza, 2 oua si am omogenizat compozitia.

Candva inainte de a cali spanacul, am pregatit compozitia pentru foi din toate ingredientele amestecate bine si am lasat-o sa stea putin pentu a se umfla taratele. Am turnat jumatate din compozitie (ochiometric) intr-o tava inalta de silicon si am dat-o la cuptor la cca 170-180 grade vreo 10-15 de minute pana s-a format o crusta, am adaugat umplutura, am intins uniform restul de “aluat” si am dat la cuptor la aceeasi temperatura, nu stiu cat timp… va mai uitati voi😀. Cand a prins culoare, am oprit cuptorul si am lasat-o sa se raceasca bine de tot. Daca stratul de umplutura este gros ca in cazul placintei mele, nu incercati s-o scoateti calda din tava😉. Lasati-o sa se raceasca bine dupa care o puteti rasturna si felia dupa bunul plac. Serviti cum va cade bine!

Pofta buna!

 

Leave a Reply

